Crostini met parmaham en tomaat

Er wordt via mijn high tea bedrijfje en Theewinkeltje regelmatig naar mijn recepten gevraagd. Omdat ik graag deel heb ik er dan ook moeite mee om sommige recepten niet prijs te geven. Er staan dan ook recepten op Anns Passie die ik ook serveer bij Suez maar in de loop der jaren iets aangepast en verfijnd heb. Ik krijg dan ook regelmatig te horen, dat het niet zo smaakt als bij mij en dat vind ik een groot compliment.

Het is bijna Kerstmis en dan delen we. Dit hapje wil ik dan ook graag met jullie delen.

Eén van onze favoriete feest- of lunchhapjes zijn toch wel crostini. Heel simpel om zelf klaar te maken, iedereen kan dit. Het leuke van crostini is dat je je eigen draai er aan kunt geven, gewoon naar smaak beleggen, en als je  zorgt dat ze er optisch goed uit zien dan zijn ze een lust voor het oog!

Serveer dit bijvoorbeeld tijdens de Kerstdagen als onderdeel van een lunchbuffetje of met Oud & Nieuw als borrelhapje.

058

Benodigdheden:

Ciabatta

Olijfolie, ik gebruikte Il basilico van Líquido d’Oro

Dungesneden parmaham

2 a 3 smaakvolle tomaten, ik gebruikte droomtomaten, deze zijn te koop bij de betere groentehandel en zijn erg lekker

Rucola

Basilicum

Bak de ciabatta volgens de gebruiksaanwijzing en laat even afkoelen.

Snijd ondertussen de tomaten in kleine stukjes en marineer dit met wat fijngesneden basilicum in wat olijfolie en peper en zout.

031047

 

Snijd vervolgens in mooie, schuine, dunne sneetjes. Besmeer de sneetjes vervolgens met een beetje van de olijfolie. Dit gaat het handigst met een bakkwast.

048

Rooster de sneetjes brood in de oven, onder de grill of op een grillpan maar let op dat ze niet te donker worden.

Beleg ze met de rucola, parmaham en de gemarineerde tomaat.

Enjoy!

059

getagged:, , , , , ,

Geef een reactie

