Vanillesuiker

Misschien klinkt het gek als ik zeg, dat ik blij wordt van de geur, die me tegemoet komt als ik de pot open doe met mijn verse Madagaskar vanille suiker. Heerlijk vind ik het. Doe je ogen maar dicht en snuif de verleidelijke geur op, het geeft een vreemd ontspannen gevoel en het verleid om in gedachten terug te gaan naar vroeger, naar de herinneringen aan Oma’s keuken.

Ik ben zo gek op de geur van verse vanille.

Iedereen kent wel de kant en klare gele zakjes met vanillesuiker maar maak het eens zelf, echt veel lekkerder. En zo simpel!

Stap 1: Neem een schone en droge pot, die je goed af kunt sluiten, bijvoorbeeld een weckpot.

Stap 2: Vul deze met fijne kristalsuiker en doe hier een vanillestokje in.

vanillesuiker 016

Wanneer je het merg van een vanillestokje hebt gebruikt, doe je het stokje in de pot met suiker. De peul geeft namelijk nog genoeg geur en smaak af. Vul de pot gewoon weer aan met fijne tafelsuiker als deze leeg raakt, zo heb je altijd vanillesuiker op voorraad.

getagged:, , ,

2 thoughts on “Vanillesuiker

  1. […] En zo is het bijna Sinterklaasavond en heb ik helemaal niets lekkers geplaatst in de trant van 5 december. Wanneer je toch nog snel en makkelijk iets lekkers wilt maken, maak dan deze speculaas-marmercake van mijn collega blogster Lisette van Happy Little Kitchen. Of doe zoals ik en maak kleine mini cakejes. Ik heb het vanille extract achterwege gelaten en mijn eigen vanillesuiker gebruikt. […]

  2. krista peereboom 6 december 2013 om 05:33 Reply

    goeie tip ga ik proberen om ook te doen ,nog dit jaar..

Geef een reactie

