Taboulé

De laatste tijd hoor en lees je steeds meer over taboulé. Omdat ik van couscous hou, dacht ik dat ik dit ook lekker zou vinden en dat klopte inderdaad. Maar wat is taboulé? Ik heb het op moeten zoeken, want ik dacht dat je het zo kon kopen maar taboulé is de naam voor een Libanese salade en word gemaakt van bulgur, geplette tarwe. Deze word meestal geserveerd als bijgerecht.
Deze taboulé is erg lekker bij de zoete kip geglaceerd met honing.
Overigens heb ik het recept gehalveerd en dat was als bijgerecht meer dan voldoende voor 3 personen en er was nog over.

kip met honing en taboulé 008

Benodigdheden:

200 gram bulgur
4 el extra virgine olijfolie
3 el citroensap
2 tomaten, zonder zaad en in stukjes gesneden
3 el grof gesneden platte peterselie
30 gram rucola, in stukjes gescheurd
8 lente-uien in ringetjes gesneden

Staat alles klaar?

Doe de bulgur in een ruime kom en giet hier kokend water overheen zodat het net bedekt is. Laat 25 minuten staan of volg de aanwijzingen op de verpakking.

Laat de bulgur goed uitlekken.

Doe het in een schone theedoek. Knijp het overtollige vocht eruit. Het is belangrijk om dit te doen anders word de taboulé zompig. Goed uitknijpen dus.

Doe de bulgur vervolgens in een schaal of kom en roer de olijfolie en het citroensap erdoor. Breng op smaak met peper en zout. Schep er de tomatenblokjes, peterselie, rucola en de lente- ui. Proef nog even en voeg zo nodig nog wat peper en zout toe.

Klaar is je taboulé!

Bron: Succesvol koken van Rudolph van Veen

getagged:, , ,

2 thoughts on “Taboulé

  1. Paul Oosten 28 oktober 2013 om 06:47 Reply

    Dus -als ik het goed begrijp- je vond dit niet lekker?

    • Ann's Passie voor Koken 28 oktober 2013 om 07:09 Reply

      Dat klopt niet he Paul, wat ik geschreven heb?! wat dom van me! Ik vond het namelijk juist wel erg lekker. Maar wat jij al schreef in jouw blog, een pepertje erbij zal ook erg lekker zijn en ga ik de volgende keer uitproberen. Bedankt dat je me hierop gewezen hebt, ga de tekst meteen aanpassen.

Geef een reactie

