Tartelettes met zomerfruit

Toen ik de foto’s zag van de tartelettes van Ottolenghi , wist ik dat ik die een keer moest gaan maken. Omdat ik nog zoet korstdeeg over had van het frambozentaartje stonden ze als projectje op mijn to do list met onze verjaardag. Vond het wel tricky met het deeg, want je moet niet te dun uitrollen, ze zijn dan nl. heel erg fragiel. Maar Oh wat zijn ze lekker! Ik heb twee van zijn recepten uitgeprobeerd, de één met mascarpone en fruit en de andere met witte chocolade. Van deze laatste heb ik zelf niet gegeten maar de reacties waren prima.
De bodems kun je 1 of 2 dagen van te voren al bakken, dat is wel prettig als je er veel moet maken. Omdat ik geen tartelettevorm heb, heb ik gewoon mijn muffinvorm gebruikt.
Vond het al een feest om ze te maken laat staan om ze te eten.

tartelettes5

6-8 voorgebakken tartelettebodems, zie recept
Mascarponecrème, zie recept
Ongeveer 250 gr diverse soorten vers fruit (diepvries zomerfruit van Albert Heijn is ook geschikt maar laat deze goed uitlekken, want het vocht maakt de koekbodems sponzig)
Evt. wat poedersuiker voor decoratie

Schep de tartelettes ¾ vol met de creme en versier royaal met het fruit, gebruik je fantasie. Bestuif eventueel met wat poedersuiker.

Serveer ze zo snel mogelijk. Ze zijn heerlijk! Ook de volgende dag nog 😉tartelettes

Bron: Het Kookboek, Ottolenghi

getagged:, , , , , , , , , , , , , ,

Geef een reactie

