Tilapia met venkel en kruidenkorstje

Ik ben gek op vis, maar eet het weinig omdat mijn mannen er niet gek op zijn. Zodra ik de kans krijg kook ik lekker vis voor mezelf. Zo ook vanavond en nog een heel slank gerecht ook.

Dit is voor 1 persoon:

1 tilapia, ongeveer 125 gram
 Venkel, ik heb een halve gebruikt maar is wel veel
 4 worteltjes
Citroen
 half sneetje bruin brood
 verse kruiden, ik heb 3 a 4 blaadjes basilicum gebruikt omdat ik dit in huis had, maar gebruik gerust peterselie
 half teentje knoflook
 2 el geraspte kaas
 peper en zout

Verwarm de oven voor op 180 graden (hete lucht, anders 200)
 Snijd de venkel in fijne reepjes, de wortels in plakjes. Stoom (of kook) de groenten een minuut of 5.
 Giet af en leg dit op de bodem van een ovenschaaltje.

De vis goed wassen en droog deppen met keukenpapier. Snijd in stukken. Bestrooi met peper en zout en een beetje citroensap. Leg ze op de groenten. Leg er een citroenpartje tussen.

Rooster het broodje. Maal dit samen met de kruiden, de kaas en de knoflook in de blender fijn.

Strooi dit over de vis. Om aan je benodigde vetten te komen, kun je hier nog een klein lepeltje olijfolie overheen sprenkelen, maar is niet nodig.

Zet de schaal ongeveer 20 minuten in de oven of tot het korstje lekker krokant is.

Tilapia met venkel en een kruidenkorstje

 

Eet smakelijk!

 

bron: ah.nl/kookschrift

getagged:, , , , , , , , , ,

Geef een reactie

