Bospaddenstoelenbouillon

Om nog even bij de bospaddenstoelensoepen te blijven, hebben we uiteindelijk een lekker recept voor een ‘heldere’ soep/bouillon kunnen vinden. Deze soep heb ik uiteindelijk als voorgerecht geserveerd tijdens het Kerstdiner. Het recept wederom iets aangepast en wat fijngesneden sjalotjes toegevoegd en wat peterselie ter garnering. Helaas was ik zo druk met het Kerstdiner, dat ik vergat foto’s te maken. Dus hier een foto van een restje wat we de dag erna genoten.

bospaddenstoelensoep

Ingrediënten: 

300-400 gram gemengde bospaddenstoelen

Olijfolie

3 fijngesneden sjalotjes

3 bosuitjes in ringetjes gesneden

10 takjes tijm, de blaadjes ervan af gerist

1 a 2 bouillontabletten, ik gebruik kip omdat het iets meer pit geeft aan de smaak

 

Voor extra maar niet noodzakelijk:

olijfolie met truffelaroma

Maak de paddenstoelen schoon en snijd in stukjes/plakjes. Bak ze op middelhoge stand een beetje bruin.

Voeg de sjalot, de bosui en de verse tijm toe en bak nog 1 minuut, het gaat nu al heerlijk geuren. 

Doe 750ml – 1 ltr bouillon in de pan en breng het geheel aan de kook.

Zet de kookplaat lager en laat 20 min. zachtjes trekken. 

Garneer met wat peterselie en serveer evt. met de truffelolie.

 

Bron: allerhande 2009

getagged:, , , , ,

2 thoughts on “Bospaddenstoelenbouillon

  1. Krista 24 december 2015 om 22:32 Reply

    Lieve Annemarie, op donderdag avond 24dec om 23.30 bedacht ik me dat ik geen recept had van een heldere bospaddenstoelen bouillon ,en mijn verbazing was groot dat ik op jouw site terecht kwam.
    Ik laat je weten hoe het smaakt,met dank.
    Grt krista

Geef een reactie

