Penne Al’Arrabbiata op mijn manier

Penne All'ArrabbiataHet is weer donderdag, sportdag, dus pasta dag.

Voor dit recept heb je eigenlijk altijd de ingrediënten wel in de voorraadkast staan, tenminste ik wel.

Eigenlijk is de manier hoe ik dit recept maak een combinatie van All’Arrabbiata en Amatriciana, ze zijn allebei lekker pittig, het verschil zit in de spek en de ui. Traditioneel hoort nl. in dit recept geen spek en geen ui, maar ik gebruik wel spek.

Toevallig had ik nog een paar plakjes pancetta, welke ik in reepjes gesneden bij de spekblokjes heb meegebakken. Dit geeft zo’n lekkere smaak!

Erg smakelijk, lekker pittig en zo makkelijk. Met een lekkere groene salade een complete maaltijd!

 

Olijfolie

2 tenen knoflook

½ verse chilipeper, fijngehakt (deze heb ik altijd op voorraad in de vriezer)

2 blikjes tomatenstukjes, uitgelekt

Een pakje gerookte spekblokjes

400 gram penne

Verse bladpeterselie, fijngehakt

 

Verhit de olie in een hapjespan, bak de tenen knoflook bruin, haal ze eruit en doe ze weg.

Doe de chilipeper in de olie en bak even aan, doe de spekjes erbij en bak deze op middelmatige stand lekker bruin. Doe de tomaat erbij en laat lekker zo’n 15 minuutjes pruttelen.

Kook ondertussen de penne gaar in 10 minuten. Meng ze met het tomatenmengsel en bestrooi met de fijngehakte peterselie.

Buon appetito!

getagged:, , , , , , , ,

2 thoughts on “Penne Al’Arrabbiata op mijn manier

  1. Wendy 3 januari 2013 om 20:10 Reply

    Mmmmm lekker en makkelijk

Geef een reactie

